川行酒止

这里阿止/冬夏www
子博:冬维夏隅
宇宙浩大,感谢相遇。

A Thousand Years - Sting

前奏很长。戴着耳机才能听出来的,恢弘的的回响,雷鸣,电流,水声。

声音带着嘶哑的感觉,很像交叉骨。

整首歌就好像徘徊在光明与黑暗的边缘。恩,挺配叉冬叉,这种类似无望的救赎的感觉。黑字部分重新译了下,像是叉叔的自述。

A thousand years, a thousand more,
一千年之后,还有一千年
A thousand times a million doors to eternity
一千次的机会一百万道门开起永恒
I may have lived a thousand lives, a thousand times
我可能已经有过一千次生命,一千次了
An endless turning stairway climbs
永远爬不完的楼梯
To a tower of souls
去一个装满灵魂的塔楼
If it takes another thousand years, a thousand wars,
假如去到那里需要另外一千年的时间,一千年的战争

The towers rise to numberless floors in space
那些塔楼将会有数不清的楼层,一直叠到宇宙
I could shed another million tears, a million breaths,
我能再哭一百万次,再呼吸一百万次
A million names but only one truth to face
一百万个名字,但是只有一个"真实'去面对

A million roads, a million fears
一百万条路,一百万个恐惧
A million suns, ten million years of uncertainty
一百万个太阳,一千万年的不确定
I could speak a million lies, a million songs,
我能说一百万个谎言,唱一百万首歌
A million rights, a million wrongs in this balance of time
一百万个对,一百万个错去平衡时间
But if there was a single truth, a single light
但是如果那里只有一个真实,一速光线
A single thought, a singular touch of grace
一个想法,触摸一次美丽
Then following this single point , this single flame,
然后跟随着这一个点,跟随着这一个火焰
The single haunted memory of your face
只有一个像被诅咒过的记忆-你的脸

I still love you
我还爱你
I still want you
我还想要你
A thousand times the mysteries unfold themselves
解不开的秘密,它们自己解开了一千次
Like galaxies in my head
像是一个在我脑中的银河

I may be numberless, I may be innocent
我可能杀人如麻,我可能清白无辜
I may know many things, I may be ignorant
我可能通晓万事,我可能被丢弃在遗忘的角落
Or I could ride with kings and conquer many lands
曾经和国王攻城掠地
Or win this world at cards and let it slip my hands
我在牌桌上赢得世界,然后又失去它
I could be cannon food, destroyed a thousand times
我可能任人宰割,被碾压摧毁无数次
Reborn as fortune's child to judge another's crimes
重生成为命运之子来审判其他人
Or wear this pilgrim's cloak, or be a common thief
曾经身披战袍,曾经是窃取一切的盗贼
I've kept this single faith, I have but one belief
我只留存着一个信仰,那就是——
I still love you
我还爱你
I still want you
我还想占有你

A thousand times the mysteries unfold themselves
解不开的秘密,它们自己解开了一千次
Like galaxies in my head
像是一个在我脑中的银河

On and on the mysteries unwind themselves
解不开的秘密重复的倒转它们自己
Eternities still unsaid
永恒会开始说话
Till you love me
直到你爱我



评论 ( 5 )
热度 ( 20 )

© 川行酒止 | Powered by LOFTER