川行酒止

这里阿止/冬夏www
子博:冬维夏隅
宇宙浩大,感谢相遇。

Saturn - Sleeping at Last

-献给超人,还有漫画宇宙里陨落的美队。


You taught me the courage of stars before you left.
离去之前,你曾让我领略星星的胆识
How light carries on endlessly, even after death.
星光是如何光芒万丈,永垂不朽
With shortness of breath, you explained the infinite.
你寥寥数语,便诠释了宇宙的无垠
How rare and beautiful it is to even exist.
单单只是存在着,就有一种稀缺之美
I couldn’t help but ask
我禁不住
For you to say it all again.
想让你再说一遍

I tried to write it down
我试着把这些记下来
But I could never find a pen.
但我找不到笔
I’d give anything to hear
我愿意付出一切去听
You say it one more time,
你再说一遍
That the universe was made
你说 宇宙的开辟
Just to be seen by my eyes.
仅仅是为了让我目睹而已
I couldn’t help but ask
我禁不住
For you to say it all again.
想让你再说一遍
I tried to write it down
我试着把这些记下来
But I could never find a pen.
但我找不到笔
I’d give anything to hear
我愿意付出一切去听
You say it one more time,
你再说一次
That the universe was made
你说 宇宙的开辟
Just to be seen by my eyes.
仅仅是为了让我目睹而已
With shortness of breath, I’ll explain the infinite
寥寥数语,我便诠释了宇宙的无垠
How rare and beautiful it truly is that we exist.
我们只是存在着,就有一种稀缺之美


评论 ( 2 )
热度 ( 18 )

© 川行酒止 | Powered by LOFTER